فروشگاه اماکالا

ویژگی برنج ایرانی خوب

واضح ترین ویژگی‌ برنج ایرانی خوب و باکیفیت، عطر زیاد و طعم قوی برنج است. برنج‌های ایرانی، چه برنج‌های شمالی باشند، چه برنج‌هایی که در نواحی جنوبی و مرکزی ایران کشت و تولید می‌شوند.

 

ویژگی برنج ایرانی

  • رنگ برنج خوب

در اولین نگاه به برنج، رنگ برنج و اندازه دانه‌های برنج، توجهتان را جلب می‌کند. «نیمه‌ شفاف بودن» یا به عبارتی، «شیری بودن برنج رنگ برنج» از مهم‌ترین ویژگی‌های برنج ایرانی است.

برخلاف برنج‌های خارجی که بیشتر رنگ تیره و کدر دارند، برنج‌های ایرانی سفید مایل به شیری هستند که برخی مواقع می‌توانید رگه‌های زرد هم روی آنها ببینید. از طرفی اگر برنج خیلی شفاف، بلوری یا براق باشد، باید به اصل بودن آن شک کنید.

 

  • طول یا اندازه دانه برنج

هر چند انواع برنج دانه بلند ایرانی در بازار وجود دارند ولی برنج‌های خارجی و معمولا برنج‌های هندی، نسبت به برنج‌های ایرانی، قد بیشتری بعد از پخت می‌کشند.

 

  • یکدست بودن برنج

منظور از برنج یکدست ایرانی، برنجی است که اندازه دانه‌ها، با هم یکسان یا مشابه است. اگر برنجی که می‌خرید، دانه‌های شکسته زیادی دارد یا روی دانه‌ها، به‌وفور اثرات ترک‌خوردگی می‌بینید، باید منتظر چسبیدن دانه‌های برنج به هم، بعد از پخت آن باشید.

این نوع برنج‌ها معمولا در مجاورت سرما یا باد قرار گرفته‌اند و دچار آسیب شده‌اند.

 

  • عطر زیاد برنج ایرانی

یکی از راه‌های تشخیص برنج ایرانی خوب، توجه به عطر آن در زمان خرید است. این عطر بعد از پخت هم، فضای خانه را پر می‌کند. برای تشخیص برنج ایرانی خوب و معطر، می‌توانید مقداری از برنج را در مشت خود بریزید و بعد از باز کردن مشتتان، باید بوی خوشی به مشامتان برسد.

 

  • خشک بودن برنج

شاید به این موضوع دقت نکرده باشید ولی هر چه رطوبت برنج، کمتر باشد، بیشتر در هنگام پخت، به اصطلاح «ری می‌کند» و قد می‌کشد.

برای تشخیص به اندازه کافی خشک بودن برنج، دانه‌ای از برنج را زیر دندان بگذارید و فشار دهید. اگر برنج به راحتی شکسته و خرد نشد، به معنی خوب بودن کیفیت برنج ایرانی مد‌نظر شماست. برنج خوب و باکیفیت نباید به راحتی شکسته و خرد شود.

 

  • مقاوم نبودن در برابر نور خورشید

برنج اصل ایرانی اگر چند روز در برابر نور مستقیم خورشید بماند، حالت اولیه خود را از دست داده و بافت آن تخریب می‌شود. احتمال کپک زدن برنج در این شرایط هم وجود دارد.

روش تست به این صورت است که مقداری از برنج را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگر دانه‌های برنج تغییر نکرد، احتمالا برنجتان اصل نیست.

 

خرید از اِما کالا

در فروشگاه اینترنتی اِما کالا، شما دوستان عزیز می توانید محصولات مورد نیاز خود را به راحتی خریداری کرده و فروشگاه ما در اسرع وقت محصول باکیفیت و مرغوب را به دست شما عزیزان برساند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ویژگی‌ برنج ایرانی خوب

معرفی برخی محصولات

تومان ۱۲۰,۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نیاز خود را در قسمت پایین بنویسید.